03/02/2023

Op Vrijdag 13 Januari vond in de Groene Engel het traditionele Lions Nieuwjaarsconcert plaats. In de goed gevulde zaal werd een tweetal cheques uitgereikt aan lokale goede doelen. De opbrengst werd bijeen gebracht dankzij de steun van zo’n 40 bedrijven uit Oss en omgeving.

De goede doelen waren deze keer De Kunstfabriek -een atelier waar mensen met een beperking hun creativiteit kunnen ontwikkelen en kunstwerken kunnen maken- en de Stichting Helpende Handen Oss. Deze organisatie zorgt ervoor dat het leven voor de minima in Oss wat aangenamer wordt gemaakt door kleding en speelgoeduitgifte maar ook het mogelijk maken van kinderfeesten bij gezinnen die het minder breed hebben.

Beide organisaties kregen een cheque van Euro 5.000,- uitgereikt en daarnaast deed President Corné Louwers ook de toezegging dat de Lions binnenkort de handen uit de mouwen steken om de Kunstfabriek te verfraaien.

Lionsclub Oss bestaat inmiddels 52 jaar en heeft een 30-tal leden die graag service willen verlenen aan de Osse gemeenschap. Dit wordt gedaan door het organiseren van diverse activiteiten maar ook door zelf aan de slag te gaan en te helpen waar nodig. In Februari vind de Jongerenbedrijvendag plaats, deze activiteit is een iniatief van Lionsclub Oss. In April wordt het Lenteconcert georganiseerd voor alle bewoners uit Oss maar met name voor bewoners van verzorgingstehuizen.