11/01/2019

OSS - Lions Oss waren vrijdagavond, na vijf jaren bij het ROC de Leigraaf te gast te zijn geweest, neergestreken in het Titus Brandsmalyceum aan de Molenstraat. Wel met dezelfde intentie: een muzikale en culturele nieuwjaarsbijeenkomst met daaraan gekoppeld een goed doel. Dat resulteerde in een prachtig muzikaal programma met de leerlingen van TBL in de hoofdrol.

En dat alles onder de noemer Talent, Bubbles ’n Love. Poporkest Full Stage Collective, een formatie van 45 muzikanten speelde een avond lang en ondersteunde ook plaatselijke talenten zoals een aantal finalisten van Guts and Glory, een talentenjacht die enige tijd geleden in de Lievekamp werd gehouden.

Een grote groep leerlingen van de ‘Masterclass Art’ en de musicalgroep zongen alvast enkele liederen uit de musical Fame waarmee ze in november 3 avonden in theater de Lievekamp op de planken staan. Daarmee kregen de honderden aanwezigen en een aantal sponsoren alvast een voorproefje van wat een grote groep mensen die het ‘niet zo breed’ hebben, te wachten staat.

Lions kocht namelijk één van de uitvoeringen in zijn geheel op, om mensen die normaal verstoken blijven van theaterbezoeken, in de gelegenheid te stellen om de musical gratis bij te wonen. Daarvoor overhandigde de Lions president Michiel van Gruijhuijsen cheques aan vertegenwoordigers van Stichting Helpende Handen, de Voedselbank en Stichting Met Elkaar. Zij zorgen er te zijner tijd voor dat alle toegangskaarten bij de juiste mensen komen.

Meer voordelen

Dat het TBL was verkozen als locatie had nog meer voordelen. De leerlingen lieten namelijk heel duidelijk zien dat zij niet voor niets op een onderwijsinstelling zitten die zich officieel Cultuur Profiel School mag noemen. In de gangen richting theaterzaal, beeldden een aantal leerlingen, op ludieke wijze de Zeven Hoofdzonden uit zoals IJdelheid, Gulzigheid en Luiheid. Verder werden zij ingezet voor de catering en bediening en zelfs de presentatie werd verzorgd door 2 leerlingen, Helen en Daan.