19/02/2020

Bernheze/Oss - Op Dinsdag 18 Februari zijn zo’n 1400 leerlingen van het Praktijkonderwijs, VMBO en Havo/VWO op bezoek geweest bij meer dan 100 bedrijven in de regio. Deze Jongeren Bedrijvendag stelt leerlingen in staat om een kijkje te nemen bij diverse bedrijven om daarmee nog beter een vervolgopleiding te kunnen kiezen. Daarnaast is het voor bedrijven in de regio een uitgelezen kans om zich voor te stellen aan hun mogelijk toekomstige medewerkers. De dag werd geopend op Hooghuis Locatie Heesch door Wethouder Rien Wijdeven op Locatie Zuidwest door Wethouder Van Geffen.

De Jongeren Bedrijvendag is een initiatief van de Lionsclub Oss en werd 5 jaar geleden voor het eerst georganiseerd. Samen met de Talentencampus Oss en financieel gesteund door de Rabobank Oss/Bernheze, Gemeente Oss, Gemeente Bernheze, de Osse Industriële Kring, TIBO, Bouwmensen en vele andere bedrijven werd deze dag mogelijk gemaakt.

De volledige planning werd digitaal via de Jongerenbedrijvendag App georganiseerd. Leerlingen, bedrijven en begeleiders konden met deze App de exacte daginvulling en locatie inplannen. Hiermee is het concept Jongeren Bedrijvendag eenvoudig uit te rollen over andere gemeenten in Nederland waartoe de eerste stappen zijn gezet. Immers, het verbinden van scholieren die staan voor een profielkeuze met het bedrijfsleven dat op zoek is naar gemotiveerde krachten, is iets wat in elke gemeente in Nederland speelt.